W imieniu wszystkich takich ludzi jak ja - 5NZ #69

  wyświetleń 148,911

Justyna Mazur

13 dni temu

„Jestem w końcu szczęśliwa czy nieszczęśliwa? Nie wiem, co bym zrobiła, gdyby ktoś powiedział do mnie "ty wariatko!". Czy tylko popatrzyłabym na niego pogardliwie i powiedziała coś w stylu "biedaczysko", czy pobiłabym go do krwi i powiedziała: "Nawet jeśli jestem wariatką, ty nie będziesz tak na mnie mówić!" czy tylko bym się zgarbiła, milczała jak zwykle i była smutna.”

Kim tak naprawdę była Olga Hepnarová?

Zostań Patronem:
www.patronite.pl/justynamazur
paypal.me/justynaamazur
Wesprzyj na PLto

Możesz mnie spotkać:
Grupa: groups/PiateN...

_______

Muzyka wykorzystana w odcinku:
Czołówka: Doug Maxwell - Heartbeat of the Hood
Tło: Luke Atencio - Counsel

Musicbed SyncID:
MB01TFL0BRK5AZQ
_______

ŹRÓDŁA Z TEGO ODCINKA:

Roman Cilek - „Ja, Olga Hepnarová”
Film „Ja, Olga Hepnarová” 2016 - www.netflix.com/title/80160129
niniwa22.cba.pl/popychadlo.htm
www.pantharei.estranky.cz
tvn24.pl/magazyn-tvn24/skreci...
kultura.onet.pl/film/wywiady-...
niniwa22.cba.pl/hepnarova_olga...

-

Posłuchaj podcastu na innych platformach:

🎧 PLto: bit.ly/PiateNieZabijajYT
🎧 Spotify: bit.ly/PiateNieZabijajSF
🎧 Apple: bit.ly/PiateNieZabijajAP
🎧 Google: bit.ly/PiateNieZabijajGoogle
🎧 Soundcloud: bit.ly/PiateNieZabijajSC
🎧 Spreaker: bit.ly/PiateNieZabijajSP

Komentarze
Aleksandra T.
Aleksandra T. 4 godzin temu
Czy jest ten odcinek na spotify? Nie mogę znaleźć a zdecydowanie tam wolę słuchać.
Justyna Mazur
Justyna Mazur 2 godzin temu
Jest na spoti od samego początku :)
Konrad Trojan
Konrad Trojan 9 godzin temu
KS była ok
Janina Barra
Janina Barra 15 godzin temu
Dziecko nigdy nie powinno odstawać od otoczenia w którym żyje. Czy biedny, czy bogaty, ale na równi z rówieśnikami świetnie sobie radzi w każdej sytuacji. Mamy na to dowód w postaci emigracji Polaków. Czy sobie radzą na obczyźnie ? W większości radzą sobie świetnie. Maja poczucie silnego przystosowania się do społeczeństwa, co skutkuje szybkim ich rozwojem w każdej dziedzinie.
Janina Barra
Janina Barra 15 godzin temu
Psychiatria nigdy nie przejdzie bariery między człowiekiem a jego umysłem. Nie ma takiej opcji. Rodzic zna myśli swojego dziecka, ale dziecka, nie już dorosłego człowieka, bo jako dorosły jest już formowany przez kolegów, przez małżonka, przez otoczenie, itp. Psychiatria w takich wypadka leczy środkami psychotropowymi. Tu nie można mówić o leczeniu, to jest dopasowanie leku do obniżenia poziomu złych myśli.
Marcelinka Okruszek
Marcelinka Okruszek 23 godzin temu
Najlepsza seria. Dzięki. Pozdrawiam. Uwielbiam❤️❤️😊
Margot Bourga
Margot Bourga Dzień temu
Oga byla odrzucana, opuszczana( sprawa rodzicow, dysfunkcja. Jakby pozbyc sie coreczki ,ktora domaga sie uwagi i milosci). W szpitalach dzieja sie gorsze rzeczy np . Maczna, Szczecin dziewczyna wykorzystywana pzrez mezczyzn ( oddzial polaczony), skrobanka na pieterku . Rutyna . A W Tuluzie spotkalam dziewczynke( opozniona w rozwoju) zyjaca z dziadkiem , ktory zyl z dziewczynka seksualnie . Norma. Obojetnosc psychiatrow.
Margot Bourga
Margot Bourga Dzień temu
Szkoda, ze nie poznalam tej dziewczyny, z pewnoscia,- b zostalaby moja kolezanka. Jestem przerazona samotnoscia Olgi swiadkiem i walka o pieniadze. Ochyda , i znam to mamuska rowniez chirurg Szczkekowy. Zmija nie matka. jesli byla niepelnosprawna to chciala uciec z domu i musiala posiadac samochod . Gdyby uciekla ulozyloby sie. Piekna dziewczyna.Mialam i poszukuje kol; z liceum Sylvi zelechowskiej ( skonczyla japonistyke a wczesniej zrobila zawod( akuszerka). Sylwia jest i zawsze byla genialna. Nasza przyjazn zaczela sie od moich "dziwnych lektur". Brak mi jej!
Małgorzata Tomczak
Małgorzata Tomczak Dzień temu
Popieram Olgę
Marzenna Nowakowska
Marzenna Nowakowska 2 dni temu
Bohaterzy ????? I już nie mogę tego słuchać. Naucz się języka polskiego .
Anna Kowalska
Anna Kowalska 2 dni temu
Feminatywy ❤️
Beti Beti
Beti Beti 2 dni temu
Nie ma takiego zawodu jak stomatolożka.
Mario Marius
Mario Marius 2 dni temu
Adi dzisiaj tez by był niewinny
Angie Korn
Angie Korn 3 dni temu
Do końca absolutnie skupiona na sobie... tylko na sobie. Potworek
Lukas Lukas
Lukas Lukas 3 dni temu
Byĺa chora, brak soecjalisty i jest problem...
Lukas Lukas
Lukas Lukas 3 dni temu
Specjalisty
Radek M
Radek M 4 dni temu
Znaczna część ludzi może i większośc znalazłaby w historii swego życia jakieś krzywdy, urazy, poczucie poniżenia. Może te deprrse u Olgi były czymś szczególnym, większym cierpieniem na tle innych ludzi. Była przeraźliwy. Rozrośnięte ego.W pełni zasłużyła na surową karę.
Icek Pan na Polin
Icek Pan na Polin 4 dni temu
W Patowicach Olga czułaby się jak w domu 😉
Krys celia
Krys celia 4 dni temu
Miała na bank schizofrenie!
Ewu W...
Ewu W... 4 dni temu
Wstrząsnęła mną historia tej dziewczyny. Moja córka ma autyzm i pierwsze co mi przyszło do głowy to... Spektrum autyzmu, o którym w tamtych czasach raczej się nie wiedziało. Pomyślałam też o jakimś rodzaju schizofrenii. Na pewno nie była to zdrowa psychicznie osoba. Tak mi jej żal. Bez właściwej pomocy i opieki tylko pogrążał się w chorobie. Zabiła osiem niewinnych osób i siebie skazując na śmierć. Zastanawiam się czy ona zdawała sobie sprawę z konsekwencji swojego czynu. Czy zdawał a sobie sprawę z tego, że czeka ją śmierć. Czy dotarło to do niej dopiero wtedy kiedy zobaczyła sznur? Bardzo smutna historia. Wspaniałe ją Pani opowiedziała. Pozdrawiam.
Starka
Starka 4 dni temu
Tak w kwestii technicznej - jak dla mnie, ta muzyka w tle jest za głośna.
Kamil Kular
Kamil Kular 4 dni temu
"biegła psychiatrka" - gwałt na języku polskim.
ka0miks
ka0miks 4 dni temu
Strasznie to wszystko smutne i ciężkie.... Z drugiej strony to jedna z lepszych spraw jakie przedstawiłaś. O ile tego typu materiał można rozpatrywać w kategorii "ciekawy".ake meandry ludzkiej psychiki interesowały mnie od zawsze...
Krystyna Dzierżanowska
Krystyna Dzierżanowska 5 dni temu
Tragiczna historia
Helena Ader
Helena Ader 5 dni temu
Dlaczego zawsze życie dzieci jest traktowane lepiej niż ludzi starszych? Człowiek to człowiek. Nie rozbijajmy tego na to kto ile ma lat. Jakoś nieprzyjemnie zrobiło mi się od tego
chlebek
chlebek 2 dni temu
zgadzam się, dlatego np. jeśli są jakieś zbiórki, akcje to koncentruję się na ludziach starszych albo po prostu ludziach dorosłych, nie dzieciach.
głos internetu
głos internetu 5 dni temu
Bardzo lubię Cie słuchać 😘
Alicja Domalewska
Alicja Domalewska 5 dni temu
Tragiczna historia opowiedziana w piękny sposób bardzo ładnym głosem. Ale cóż to za muzyka... w głowie aż huczy. Nie można tej muzyki troszkę ściszyć?
Katarzyna Sońta
Katarzyna Sońta 5 dni temu
1. Brak miłości i przyjaźni !!! 2. Może miała Autyzm?
Martyna Mojka
Martyna Mojka 5 dni temu
Justyna, czy ty aby nie przesadzasz z tymi prodziecięcymi poglądami? Jakby twoją matkę ktoś rozjechał na przystanku to też byś mówiła, że "no ona już była na skraju życia, dobrze że żadne dziecko nie zginęło"? Może powinnaś przemyśleć, czy każde twoje komentarze się nadają do odcinka, bo jak to usłyszałam, to jak zwykle nie piszę komentarzy, tak teraz jestem zwyczajnie oburzona tym, co powiedziałaś
Angelika Gajewska
Angelika Gajewska 5 dni temu
Nie wiedziałam że jest książka! Jakiś czas temu oglądałam film na Netflixie opowiadający tą historię...ojj chorowałam po nim długo.
Aleksandra
Aleksandra 4 dni temu
@Monika Kasperek „Ja, Olga Hepnarova” 😁
Monika Kasperek
Monika Kasperek 5 dni temu
Moze pamiętasz tytuł tego filmu?
Mona Liza
Mona Liza 5 dni temu
Lubitz pilot miał zrozumienie i zrobił zbrodnie całej załodze i pasażerom samolotu....nie mam tolerancji dla chorych psychicznie ludzi
Mona Liza
Mona Liza 5 dni temu
Nie ma gorszej choroby od chorej psychiki
gregentertainment
gregentertainment 6 dni temu
Moim zdaniem ona nie była chora psychicznie. Najłatwiej wszystko zrzucać na chorobę. A pytam się, czy społeczeństwo jest zawsze cudowne? Czy życie jest zawsze miłe? Czy jest sprawiedliwość na świecie? Czy nie ma bólu i cierpienia? Poza tym, nikt nie zbadał jej dogłębnie. Prawdopodobnie przyszła na świat ze skrajnie niekorzystnymi warunkami neurobiologicznymi. Np. mniej serotoniny i GABA w mózgu i już mamy niedopasowanie do społeczeństwa.
Edyta Bödiker
Edyta Bödiker 6 dni temu
Powiem tak..... Ja chcę ciebie Justyno wieczorem słuchać... 😊
AtkA Złowieszcze Kapcie
AtkA Złowieszcze Kapcie 6 dni temu
Za nic nie przepraszaj. Odcinek niesamowity. Strasznie przykra historia, szalenie mi jej żal 😓
Qazwsxqaz778 Qaz
Qazwsxqaz778 Qaz 6 dni temu
Już wcześniej słyszałem o tej historii i pewnie będę odosobniony w swoich poglądach (nie, ta historia nie jest dla mnie złożona czy wielowymiarowa - jak przeczytałem w innych komentarzach). Dla mnie bohaterka tego podcastu to chora psychicznie kobieta, która pozbawiła życia 8 niewinnych osób i nigdy nie powinna była wyjść ze szpitala psychiatrycznego.
joanna jot
joanna jot 6 dni temu
Mimo najlepszych chęci nie byłam w stanie utożsamić się z Olgą. Myślę o jej ofiarach.
Jowita Bartosiewicz
Jowita Bartosiewicz 6 dni temu
jej duże opóźnienie w przedstawieniu historii chłopca do bicia, to znana sprawa dla zainteresowanych tematem
SMind
SMind 6 dni temu
Troche jaka europejska Aileen Wuornos .... obie mialy ciezkie zycie i obie skazane na smierc....
marek andrzejewski
marek andrzejewski 6 dni temu
Olga zainteresowala sie inna kobieta, ktora miala dziecko i byla w zwiazku z inna konieta... Zaczynam nie ogarniać tego swiata....
alaias 22091972
alaias 22091972 6 dni temu
Pilotka? Stomatolożka? Co to za bełkot i nowomowa?
Marta Singh
Marta Singh 6 dni temu
Świetny podcast, wracasz do korzeni, bez nachalnej reklamy, rzetelnie, długo. Bardzo, bardzo żal mi tej dziewczyny. To faktycznie była ofiara społeczeństwa.
Damian Hohn
Damian Hohn 7 dni temu
Pani Justyno bardzo ciekawy odcinek Bardzo dziękuję Pozdrawiam serdecznie 🤚😄
Marta Szewczyk
Marta Szewczyk 7 dni temu
Ale manipulatorzy mają niskie poczucie wartości.
Love Forever
Love Forever 7 dni temu
Znałam tą historię ,film też,jest dość słaby chociaż mógłby być dobry bo gra i zdjęcia są ok.Czy jest mi jej żal? Nie ,to że ojciec ja bił czasem żeby ją zdyscyplinować czy dzieci wyśmiewały ją co jest powszechne to nie usprawiedliwia ją ani trochę ,gdyby każdy kto był źle traktowany się mścił na każdym, to by ludzi na świecie nie było,coś było z nią mocno nie tak
Anna Kozłowska
Anna Kozłowska 2 dni temu
Musiała mieć dodatkowo jakieś zaburzenia....
Milka Milszenka
Milka Milszenka 7 dni temu
"Dostała wyrok śmierci",niestety....Dlaczego niestety.Zabiła wielu niewinnych ludzi.
marek kalbarczyk
marek kalbarczyk 7 dni temu
Głosik jak ksiądz , albo raczej zakonnica . Czy ma to wzbudzać litość ?
Cień Człowieka
Cień Człowieka 7 dni temu
"psychiartką" XD XD XD
Dorota Małyszka
Dorota Małyszka 7 dni temu
„ na szczęście została odratowana” a później zabiła 8 osób, nie wiem co lepsze…
lorencja05
lorencja05 6 dni temu
Dokładnie. Jakby jej te samobójstwo wyszło to 8 niewinnych osób by żyło.
wiola Z
wiola Z 7 dni temu
Bardzo smutna historia, żal ofiar , ale i samej Olgi jeszcze bardziej- bardzo, bardzo niska samoocena ; brak osoby która dała by radę jej pomóc😭😭😭
wiola Z
wiola Z 5 dni temu
@lorencja05 - z niską samoocenę to przesadziłam, ale jako osoba która ma kontakt na co dzień z kimś kto ma sfizochremie, to wiem jak bardzo trudno jest takiej osobie pomóc. Widzę jak w każdym widzi zło, " snuje teorie spiskowe", chcesz pomóc ale nie jesteś w stanie, bo wszytko to co mówisz, robisz odbierane jest jako atak. I gdyby tak pozostać przy swoim, mówić że musisz się leczyć, brać leki , to ci pomoże, to jest gwarantowany atak na Ciebie tym co ta osoba ma pod ręką. I może dlatego bardziej żal mi Olgi, jak dla mnie to i morderczyni i ofiara w jednym. Ktoś to jest chory np.na nowotwór to ratuje się jak może , leczy chodzi od lekarza do lekarza. Osoba z zaburzeniami psychicznymi ma swój własny świat i wszystko co będzie robiła będzie uważała za dobre i słuszne.
lorencja05
lorencja05 6 dni temu
Gdzie masz niską samoocenę? Ja bym powiedziała na odwrót, duża megalomania, nienawiść do ludzi, pogarda do otoczenia. W ogóle bardziej żal Ci masowej morderczyni niż niewinnych ludzi? Naprawdę?
Ho Ra C
Ho Ra C 7 dni temu
Najpierw mówisz, jak ta Czechosłowacja tolerancyjna i wspaniała, a na koniec padają słowa bohaterki, że na każdym kroku była obrażana, czy to na ulicy czy w pracy. Trochę sama sobie zaprzeczyłaś.
Ho Ra C
Ho Ra C 7 dni temu
Przypomnijcie mi, kto z naszej "sceny" true crime robił wcześniej te sprawę?
Liliana Kalicka
Liliana Kalicka 2 dni temu
Modus operandi
Ho Ra C
Ho Ra C 7 dni temu
"pilotka"
Anna Kowalska
Anna Kowalska 7 dni temu
Moim zdaniem notatka lekarska jest zgodna ze stanem faktycznym, taką siebie Olga pokazywała obcym, żeby ukryć nieśmiałość i obawy o to, jak zostanie oceniona. Spłycam temat, ale jak dla mnie, wszystko się zgadza.
Yū Ta Ru
Yū Ta Ru 7 dni temu
Przepraszam, jak to dobrze, że tam nie było dzieci? Nie uważam, żeby czyjeś życie miało mniejszą lub większą wartość, gdy jest się ofiarą morderstwa.
Gustava Klimt
Gustava Klimt 6 dni temu
Ładnym też się więcej wybacza albo np. bardziej ich żałuje.
Ewa Schmidt
Ewa Schmidt 7 dni temu
Psychopatka
ninreth
ninreth 7 dni temu
Dziękuję za ten niesamowicie klimatyczny podcast. Odesłał mnie do filmu, który jednak zawiódł mnie, bo kiedy Cię słuchałem i sposobu w jaki to mówisz, wyobrażałem sobie ten klimat oraz groteskowe zachowania i byłem zaszokowany. Dlatego ja polecam bardziej ten odcinek niż film. Z pewnością zajrzę również do książki. Pozdrawiam
Alicja Widuch
Alicja Widuch 7 dni temu
Brzmi jak historia o osobie z zespołem Aspergera (spektrometr autyzmu). Nigdy nie słyszałam tej historii, bardzo smutna. Dobrze, że w dzisiejszym czasie diagnostyka stoi na wyższym poziomie.
Shi So
Shi So 7 dni temu
Też mi to wygląda na mocno zaniedbany Zespół Aspergera.
lukasz Q
lukasz Q 7 dni temu
stomatologiem yyyy stomatolożką dobrz że sie poprawiłaś bo inaczej feministki mogłyby cie wykluczyć z kregu nowoczesnych wyzwolonych swiatłych kobiet ...
Ann Evil
Ann Evil 7 dni temu
Cielesne karanie, bicie, agresja przeciwko własnym dzieciomi nigdy nie może być tłumaczona I przepraszana czasem : bo wtedy tak było. W tamtych czasach byli rodzice, którzy świadomie podejmowali decyzję przeciwko agesji, kropka. Spotkałam tyle złamanych ludzi w swoim życiu, nawet z tym nie mogę sobie poradzić: Próby samobójcze, uzależnienie, depresja, burn out, agresja przeciwko sobie, samozniszczalne zachowanie, agresja do innych, fobia socjana, napady paniki, rak, MS itd.. Dzieci tych osób przeżywają to samo. Są studia z Holandii, które potwierdzają, że powiem tak takie zachowania się na dzieci przenoszą, które nigdy nie miały styczności z agesja. Ponadto dzieci tych ofiar, bo innego słowa nie ma na takich ludzi są potencjanymi ofiarami narcyztów, psychopatów. Bo tak kiedyś było jest okropnym stwierdzeniem.
Maggie LovesGeorge
Maggie LovesGeorge 7 dni temu
Mnóstwo jest takich osób, ale nikt nie daje sobie prawa do pozbawiania ludzi życia za swoje krzywdy, prawie nikt. Nie znajduję dla niej współczucia, przykro mi, po prostu nie znajduję, choć wiele rozumiem.
yaliso gioouy
yaliso gioouy 7 dni temu
Po całym dniu pracy uwielbiam Twój kojący głos,I radość wielka bo dzisiaj kupiłam Twoją książkę.Pozdrawiam serdecznie .
Saszka
Saszka 7 dni temu
Wstrząsająca historia. Przepięknie opowiedziana.
Katarzyna Aleksandra
Katarzyna Aleksandra 7 dni temu
Jak tak słucham to wszytsko to mam wrażenie że Olga miała zaburzenie osobowości typu Borderline i unikającej i narcystycznej może kiedyś nie było to tak popularne ale teraz mozna jej taką diagnozę postawić
Lonelybushes
Lonelybushes 7 dni temu
Mieszkam w Pradze. Kiedy wprowadziłam się do Pragi, mieszkałam na prostopadłej ulicy do Milady Horakove. Zawsze gdy mijałam ten przystanek mroziło mi to krew w żyłach.... Na szczęście już nie mieszkam w tamtej części Pragi (P7) i nie muszę już tamtędy jeździć...
Lonelybushes
Lonelybushes 7 dni temu
@yaliso gioouy to chyba nie tu 🙃
yaliso gioouy
yaliso gioouy 7 dni temu
które poruszasz (a które tak zachłannie słucham) koisz swoim głosem. Dziękuję :)
tunio14ify
tunio14ify 7 dni temu
Nie ma innej drogi jak przebaczenie gdy ktoś nas krzywdzi...inaczej może się to skończyć w tak masakryczny sposób a demony nie śpią i chętnie wchodzą w życie ludzkie prowokując do okropnych czynów...z drugiej strony śpieszmy się kochać ludzi i ich wzmacniać a nie nimi pogardzać...gdy kogos poniżamy i nim pogardzamy osłabiamy jego szacunek do samego siebie i narażamy na ból psychiczny który może mieć różne konsekwencje
vinasu maaj
vinasu maaj 7 dni temu
„ jestem wariatka, ale światłą… pewnego dnia zapłacicie za Wasz śmiech i Moje łzy….”
A C
A C 8 dni temu
Uważam, że używanie słowa "wypadek" w kontekście tego co zrobiła Olga jest kompletną pomyłką i rozmydlaniem odpowiedzialności jaką ponosi ona za ten atak terroryzmu. Kiedy kilka lat temu podobne wydarzenie miało miejsce w Niemczech na jarmarku bożonarodzeniowym nikt nie miał wątpliwości, że był to zamach terrorystyczny, tylko wtedy sprawcą był ciemnoskóry mężczyzna, a tutaj mamy białą kobietę więc historia jest przedstawiana w zupełnie inny sposób. Olga była terrorystką, jej działania były celowe i dokonała tej zbrodni z zimną krwią. Jej problemy zdrowotne, wychowanie i wszystko co doprowadziło do tego ataku w żaden sposób tego nie usprawiedliwia.
Mateusz Wiacek
Mateusz Wiacek 3 dni temu
@A C mam nadzieję, że ironizujesz. Mieszkam w Berlinie i tamtego wieczoru miałem ze znajomymi iść na ten jarmark! W ostatniej chwili zmieniliśmy plany. Potem już w nocy słyszałem z ulicy (mieszkam niedaleko przy głównej trakcji komunikacyjnej) syreny radiowozów, wozów strażackich i karetek! Tamten mężczyzna miał też "problemy psychiczne" i oczywiście stare raszple z poglądami a la rewolucja 68 mu współczuły, tak samo jak ogłupiała systemem edukacyjnym tamtejsza młodzież. Oczywiście na początku był plan, żeby wszem i wobec ogłosić sprawcą polskiego kierowcę! A wracając do tego tym problemem psychicznym jest religia, którą wyznawał, nawołująca do świętej wojny i zabijania niewiernych. Tylko oczywiście nie można o tym głośno mówić. Teraz przez COVID nie ma tylu spędów, tak więc "incydenty" ustały. Oczywiście Afrykańczyk (użyłbym słowa na m, ale cenzura), który pchnął na dworcu we Frankfurcie nad Menem kobietę i jej małego synka pod pociąg, też miał "problemy", "należy mu współczuć" i "winę za to ponosi społeczeństwo nie troszczące się o integrację". Tak pisały rzeczone raszple oraz Julki i Oskarki pod nagraniami dotyczącymi tego wydarzenia na PLto.
Zofia Ruszyńska
Zofia Ruszyńska 5 dni temu
@A C no i zauważ że dostała najwyższy wymiar kary. Już raczej nasze współczujące jak to piszesz komentarze ją niewiele obejdą i jej nie pomogą. Nadal Twoje orgumenty do mnie nie przemawiają. Zabójstwo to zabójstwo owszem. Tylko jeśli ktoś ma udokumentowaną historię leczenia psychiatrycznego istnieje podejrzenie, działał w czasie jakiegoś ataku choroby nie powinien być stawiany na równi z człowiekiem zdrowym psychicznie. Chyba że założyć że każdy jest "walniety" tylko niezdiagnozowany. Nie jest to dla mnie też Ted Bundy w spódnicy.
A C
A C 6 dni temu
@Zofia Ruszyńska Skąd wiesz? Może tamten człowiek też miał problemy psychiczne i gdyby był lepiej traktowany lub leczony do tej tragedii by nie doszło? Tylko jakimś dziwnym trafem Olga dostaje całą masę współczucia w komentarzach, na które żaden inny terrorysta nie może liczyć. Niektórzy nawet sugerują, że rozumieją jej wybory, jakby to co zrobiła dało się jakkolwiek usprawiedliwić! Miała bardzo trudne życie to fakt, ale nadal odpowiedzialność za jej działania ponosi ona sama.
Zofia Ruszyńska
Zofia Ruszyńska 6 dni temu
Zdrowa nie była kilka lat leczyła się psychiatrycznie. Gdyby w odpowiednim momencie odpowiednio ją leczono a nawet i odizolowano to by do tego nie doszło. Terrorysta z jarmarku to inna bajka.
Maggie LovesGeorge
Maggie LovesGeorge 7 dni temu
👏👏👏
Karolina R.
Karolina R. 8 dni temu
ŁaŁ! Poprostu Łał, Justyno, jak Ty potrafisz opowiadać, budować klimat. No poprostu jestem uzależniona od tych Twoich podcastów. Od pierwszych słów, które powiedziałaś na początku, tak mnie zainteresowałaś, że chciałam pochłonąć ten cały odcinek w 2 minuty! A historia wręcz nieprawdopodobna. tyle w niej bólu i poczucia odrzucenia i niesprawiedliwości. Szkoda mi tej dziewczyny. Była z pewnością od początku chora psychicznie i niestety nikt jej nie pomógł kiedy jeszcze było można. Ludzki umysł jest tajemnicą.
vinasu maaj
vinasu maaj 7 dni temu
związków. Być może tylko ja jestem wyczulony?
Ewa Janiak
Ewa Janiak 8 dni temu
Nikogo nie dziwiło że dwie kobiety są "w związku" a dziwiło,że kobieta prowadzi ciężki samochód!ach ten dziwny świat.
Anita FIFIELSKA
Anita FIFIELSKA 8 dni temu
Bardzo ciekawy odcinek
Anka Wyka
Anka Wyka 8 dni temu
Kolejna "niewinna, biedna ofiara" calego swiata
Tygrysek Pogo
Tygrysek Pogo 8 dni temu
5:48 będzie pilotką 🤣🤣🤣🤣 polit-poprawność w natarciu🤣🤣 No tak zamiast pani poseł to pani poślica 🤣🤣🤣🤣 7:43 była stomatologiem aa ee stomatolożką 🤣🤣🤣 PS fajny kanał kryminalny ale zidioceniem polit-poprawnością gardzę... Kiedy to szaleństwo się skończy
Betiiii27
Betiiii27 6 dni temu
@Tygrysek Pogo i to pisze czlowiek, ktory musial wspomniec, ze ma zone, zeby podkreslic, ze przeciez nie tylko on sie ze mnie smieje 😂 faktycznie, idz sie zajmij czyms pozytecznym, bo Ci Twoje "prawdziwe zycie" przez palce ucieknie 😂
Tygrysek Pogo
Tygrysek Pogo 6 dni temu
@Betiiii27 przykład słowa "psychiatrka" albo "poślica" jest dla mnie ostatecznym argumentem za tym,żeby olać gorącym moczem poważne traktowanie "feminatywów" a co za tym idzie notorycznie cisnę bekę z osób wojujących o ich wprowadzenie do języka polskiego w XXI wieku Na tym kończę rozmowę z tobą bo już dość mnie ubawiłaś. Szczególnie z tym tłumaczeniem się,że pracujesz i masz rodzinę🤣🤣🤣🤣🤣Bez odbioru
Betiiii27
Betiiii27 6 dni temu
@Tygrysek Pogo no a niby masz jakas wiedze skoro tak Cie szokuja feminatywy, ktore w jezyku polskim byly uzywane? i zamiast prowadzic normalna rozmowe to zebym zalozyla rodzine i poznala zycie? 😂 przestan sie pograzac, prosze 😂
Tygrysek Pogo
Tygrysek Pogo 6 dni temu
@Betiiii27 tak tak🤣🤣🤣🤣 tylko to ty mnie nazwałas od ograniczonych z zerową wiedzą i teraz że niby Polak Janusz...i jeszcze tekst,że to ja nie mam argumentów i tylko ad persona piszę 🤣🤣🤣 daj spokój bo już nawet moja żona z ciebie lacha
Betiiii27
Betiiii27 6 dni temu
@Tygrysek Pogo no a ja mam z Ciebie, ze taki prawdziwy Polak Janusz z krwi i kosci, co nie potrafi wybronic swojej racji tylko od razu schodzi do argumentow personalnych albo niemajacych nic wspolnego z dyskusja, bo po prostu nie potrafi w sposob inny niz "ja tak mowie, wiec tak jest" bronic swojego zdania, wiec dzieki tej wymianie zdan przynajmniej oboje sie posmialismy 😏
bilij pdan
bilij pdan 8 dni temu
Mieszkam w Czechach i znam ta historie,bardzo lubie twoje podcasty☺️
maria wasyluk
maria wasyluk 8 dni temu
mam podobne uczucia, ale chyba bardzo mi zal Olgi, ten zal i uczucie niesprawiedliwości w niej narastał.....
Natalia Maria
Natalia Maria 5 dni temu
Tym bardziej mi jej żal , ze nie zajął się nią ten lakarz , który twierdził ze być może ma schizofrenie … Jesli dobrze pamietam z tej historii
kamil tomasz
kamil tomasz 8 dni temu
?? 42:44 "ona na przykład jeździła po chodnikach, zjeżdżała ze schodów samochodem, jeździła pod prąd" 44:09 "Olga świetnie prowadziła samochód, tego jej nie można odebrać - była świetnym kierowcą" ??
Niki
Niki 7 dni temu
@Maggie LovesGeorge Też mam wrażenie ! Zastanawia mnie czemu postanowiła wjechać w ten tłum ludzi - Znaczy , wiem że to miała być jej zemsta , ale skąd wiadomo czy któraś z osób na przystanku nie była również ofiarą społeczeństwa lub "chłopcem do bicia"
Maggie LovesGeorge
Maggie LovesGeorge 7 dni temu
@Niki świetnie to zrozumiałaś, ja to rozumiem tak, że w nosie miała zasady i przepisy, mam wrażenie, że wszystko miała w nosie nie tylko z powodu swoich problemów. Takie mam wrażenie, choć oczywiście mogę się bardzo mylić.
Niki
Niki 7 dni temu
Chodzi o to, że ta Olga specjalnie łamała prawo drogowe w pracy ,ponieważ odczuwała ogromy smutek lub gniew na społeczeństwo przez Elżbietę, która ją zostawiła , a tak pozatym była dobrym kierowcą . Tak to zrozumiałam, choć nie wiem czy w dobry sposób :3
Dżoana
Dżoana 8 dni temu
To jak dostaniesz od męża sporadycznie to rozumiem, że wszystko jest ok 🤦‍♀️? To nawet nie był klaps, bo rozumiem, że była już nastolatką i ojciec ją zwyczajnie pobił, nazywajmy rzeczy po imieniu, bez jakiś podwójnych standardów. Na dodatek żadnej kary nie poniósł.
Shi So
Shi So 7 dni temu
Myślę, że chodzi o to, że dziewczyna była traktowana nie gorzej, niż przeciętne dziecko żyjące w tamtym miejscu i czasie. Większość ludzi nie przejawiała podobnych zachowań odwetowych, akceptując ten "standard wychowawczy" (niestety).
bilij pdan
bilij pdan 8 dni temu
Smutna historia... Biedna dziewczyna skrzywiona przez własną rodzinę. Takie traumy z reguły kończą się tragicznie.
Sway Tree
Sway Tree 8 dni temu
Jeśli Olga była psychopatką (a według lekarzy była) to tę sprzeczność pomiędzy obserwacjami ludzi z zewnątrz, a jej samymi jest dość prosta do wytłumaczenia. Kobieta uważała siebie za lepszą, przez co sądziła, że zasługuje na wyjątkowe traktowanie i wszystko powinna dostać na tacy, oraz wszyscy powinni ją ubóstwiać. A tak nie było. Nie wiem na pewno, ale mogła być nawet traktowana zupełnie zwyczajnie zarówno przez rodziców (Nie jestem fanem kar cielesnych, ale trzeba przyznać, że te były obecne w większości domów i większość ludzi nie wyrosła na morderców. Czy była szczęśliwa, to już inna kwestia), jak i kolegów w szkole. Każdy z nas dostał w szkole jakiś śmieszny pseudonim i wszyscy rozumieliśmy, że to nie koniec świata. Natomiast Olga nie czuła, że jest jak inni i nie zasługuje na traktowanie jak inni, ona powinna być traktowana lepiej! Także w jej subiektywnej ocenie ludzie byli dla niej źli i niedobrzy. Sama nazywa siebie nieśmiałą, ale wydaje mi się że to raczej przez to, że jakoś musiała nazwać swoje nastawienie. Nie znała słowa psychopata, więc uznała, że definicja osoby unikającej innych, lubiącej spędzać czas w samotności i generalnie mającej problem z nawiązywaniem relacji, do niej pasuje. Możliwe też, że to kreacja mająca na celu wzbudzenie litości (jak u tego policjanta).
Mea 1211
Mea 1211 8 dni temu
Justyno! Chciałam wyrazić Ci moje uznanie i wielką sympatię zarówno do Twojej twórczości tutaj, jak i ogromnej wrażliwości jaką posiadasz. Pomimo tak trudnych tematów, które poruszasz (a które tak zachłannie słucham) koisz swoim głosem. Dziękuję :)
Not Me
Not Me 8 dni temu
Porażająca historia …
Jan Tab
Jan Tab 8 dni temu
Kobiety i nietrafiona empatia. Matka zabija dwóch synów - kobiety ją bronią bo to wina wg. nich jej męża i teściowej bo jej chcieli odebrać synów. Teraz widzę tutaj lesbijkę jako bohaterkę w czasach nietolerancji dobrze że przejechała wstrętne społeczeństwo które nie rozumie takich jak ona. Tytuł podcastu powinien być inny bo jest nietrafiony jakby miał zdjąć odpowiedzialność za jej czyn. To była zwykła morderczyni która próbuje się wybielić jej smutną historia młodości itp.
Milka Milszenka
Milka Milszenka 8 dni temu
Psychopatka jednym słowem
Tropiciel44
Tropiciel44 8 dni temu
W jej przypadku KS był jak najbardziej uzasadniony.
Not Me
Not Me 8 dni temu
Pani sapie dyszy stęka jakby biegła,a nie mówiła 😵‍💫🥶
• Malutka •
• Malutka • 8 dni temu
Poj....a baba . Mogła się zrzucić z mostu jak miała jakiś problem z życiem a nie najechać na niewinnych ludzi. Nie znajduje żadnego usprawiedliwienia dla takich porąbańców.
w4co
w4co 8 dni temu
Jeden z wielu przykładów można by rzec seksizmu w podcastach Justyny (które uwielbiam). Jak facet zdradza to zdradza, jak kobieta zdradza to jest zwolenniczką wolnych związków. Być może tylko ja jestem wyczulony?
w4co
w4co 6 dni temu
@lorencja05 no tak, bo ona była bardzo uczuciowa. On natomiast wyrachowany
lorencja05
lorencja05 6 dni temu
Oj tak. Jak facet zdradzał to jest po części winny że wariatka zabiła mu synka. Tutaj to już jest wolny związek.
Milena Steckiewicz
Milena Steckiewicz 8 dni temu
Moje pierwsze skojarzenie po wysłuchaniu tej historii: Stefan W. I zabójstwo prezydenta Gdańska podczas WOŚP.
DOMINIK NOWAK
DOMINIK NOWAK 8 dni temu
Nie spodziewałem się dzisiaj płakać. Niesamowita praca, którą wykonujesz dla ludzi i sposób, w jaki oddajesz im życie, jest po prostu piękny. Dziękuję za podzielenie się z nami tymi doświadczeniami, naprawdę jesteście utalentowani ludźmi. Niech cię Bóg błogosławi.
Goszcz
Goszcz 8 dni temu
Dlaczego nie ma prawie nic o ofiarach?
Aklime88
Aklime88 8 dni temu
Hmm Dlaczego zawsze się zakłada, że wykształceni ludzie będą tworzyć modelową rodzinę? Psychopaci, narcyzi, osoby bipolarne, despoci itd. też studiują, robią kariery i nie przeszkadza im to w nieumiejętności tworzenia relacji, w znęcaniu się, w dokonywaniu różnych aktów przemocy
Julia S
Julia S 8 dni temu
Masz racje,wykształcenie nie świadczy o człowieku
Aklime88
Aklime88 8 dni temu
@Córka Sama Berkowitz mogę borderline dodać do listy. I wiele innych schorzeń czy dysfunkcji.
Córka Sama Berkowitz
Córka Sama Berkowitz 8 dni temu
Nie mylisz aby bipolara z borderem?
kubujak1989
kubujak1989 9 dni temu
Wiadomo, nie da się tego pochwalić, ale w jakimś sensie rozumiem tę dziewczynę i mi jej szkoda. Straszne, do czego może doprowadzić odrzucenie społeczne i brak odpowiedniej opieki psychiatrycznej. Smutne.
Kasia Zet
Kasia Zet 9 dni temu
Smutna historia... Biedna dziewczyna skrzywiona przez własną rodzinę. Takie traumy z reguły kończą się tragicznie.
koiun dwrru
koiun dwrru 9 dni temu
Agresja rodzi agresję✌
Time for Relax
Time for Relax 9 dni temu
Bardzo smutna historia zmarnowanego życia młodej kobiety 😔
Summer wine
Summer wine 4 dni temu
@ToveSi raczej to i to
ToveSi
ToveSi 6 dni temu
Chyba zmarnowanego zycia jej niewinnnych ofiar.
wg
wg 9 dni temu
Tak dla ciekawskich chciałam tylko podkreślić, że test projekcyjny zdań niedokończonych jest kompletnie bezpodstawny i nie ma żadnych potwierdzeń w badaniach (tak jak z resztą wszystkie testy projekcyjne). Istotną informacją byłoby na jakiej podstawie badano osobowość, gdyż w wypadku testów projekcyjnych jest to nieadekwatne. Wiem, że to trochę inne czasy (szczególnie w psychiatrii i psychologii), ale uważam, że warte dodania.
Bogumila Lebus
Bogumila Lebus 9 dni temu
👍🥀
koiun dwrru
koiun dwrru 9 dni temu
introligatorką bo to zawód dla mężczyzn . Jeszcze nie słyszałem o mężczyźnie introligatorce . Do tego niechlujna narracja np: wspierali ją a w następnym zdaniu jednak nie
Piotr Walczak
Piotr Walczak 9 dni temu
Autorce gratuluję ukrywania komentarzy;)
Szymon Majcherowicz
Szymon Majcherowicz 9 dni temu
Bardzo polubiłem Olgę
Beata Wolk
Beata Wolk Dzień temu
Ciekawe za co ? 🤔
Małgorzta Misiak
Małgorzta Misiak 9 dni temu
Do pewnego momentu jeszcze próbowałam się z tą osobą jakoś utożsamiasć i było mi jej szkoda. Mam z nią wiele wspólnych cech. Jednak po tym jak usłyszałam jej list, uczucia diametralnie się zmieniły...
fantasiazplatkami
fantasiazplatkami 9 dni temu
Wysłuchałam odcinka o Magdzie Żuk. Dobra robota, ale czy te niektóre fakty nie są wymysłami jej oprawców...?
Dorota Ż mudzka
Dorota Ż mudzka 9 dni temu
Przesmutna historia. Myślę, że dziś przede wszystkim inne relacje panowałyby w jej domu. Choć odnosząc się do tamtych czasów, a Olga jest ode mnie starsza o kilka lat, nie sądzę, by był to typowy dom. W tamtych czasach nie interesowano się wprawdzie dziećmi, ich losem i relacjami pomiędzy poszczególnymi członkami rodziny, jak dziś, ale współczesne podejście do problemów dzieci i młodzieży szkolnej jest często pozorne. W szkołach zwykle spoczywa wszystko na barkach nauczycieli-wychowawców. Pytanie retoryczne- kto lepiej zaopiekuje się i zadba o dobrostan pschofizyczny dziecka- rodzic czy wychowawca szkolny? Pisanie programów naprawczych dla uczniów z dysfunkcjami zupełnie niepotrzebnie zabiera efektywny czas nauczycielowi przedmiotu, a mógłby go poświęcić np. na zajęcia dodatkowe z przedmiotu. Dobrostan psychiczny dziecka trudnego leży w rękach jego rodziców , pedagogów i psychologów. Dopiero, gdy to zrozumiemy i system edukacji wyściubi finanse na te cele, będziemy mogli spać spokojnie i realnie wesprzeć dzieci w ich potrzebach. Moi rodzice także należeli do tzw. inteligencji pracującej, ale bicia nie stosowano u nas jako środka wychowawczego. Wysokie wymagania owszem, ale także przy dużym wsparciu. Mnie się wydaje, że Olga jednak musiała cierpieć na jakieś dysfunkcje o podłożu psychospołecznym. Nie jestem fachowcem w tej materii, ale mam duże doświadczenie jako nauczyciel i chcę powiedzieć, że w mniejszej grupie społecznej, typu szkolna klasa czy grupa studencka, widać po zachowaniu młodych ludzi, że mają jakąś trudną przeszłość lub teraźniejszość. Nauczyciel może być pierwszą osobą, która to dostrzeże, ale dalsze działania są w gestii rodzica i specjalisty. Tak to widzę. Sorry za epistołę😉
Marzena Hurbol
Marzena Hurbol 9 dni temu
To był niesamowity odcinek, długo będzie w mojej głowie .pozdrawiam.
Skrucha, której nigdy nie było - 5NZ #70
50:55
Justyna Mazur
wyświetleń 79K
Co przydarzyło się Tinie Watson?
2:22:13
Aga Rojek
wyświetleń 126K
Reakcja na stare odcinki TEAM X
9:02
Marcin Dubiel
wyświetleń 395K
KUPUJĘ MU WSZYSTKO CO WYBIERZE NA ŚLEPO!
15:13
Marcysia Ryskala
wyświetleń 509K
Z miłości - 5NZ #56
58:06
Justyna Mazur
wyświetleń 236K
Przez dźwięk dzwoneczków - 5NZ #46
51:20
Justyna Mazur
wyświetleń 182K
Miałeś być naszym synem - 5NZ #39
39:01
Justyna Mazur
wyświetleń 244K
52. Czyją twarz ma zło? - część I
1:52:51
Justyna Mazur
wyświetleń 383K
To tylko jeden dzień - 5NZ #59
46:48
Justyna Mazur
wyświetleń 187K
Tajemnica Agnieszki i Justyny
34:03
KRISTOF RADKE
wyświetleń 75K
W grudniową cichą noc - Piąte: Nie zabijaj #13
1:15:07
Cała Warszawa chodzi w żałobie - 5NZ #58
48:07
Justyna Mazur
wyświetleń 156K
Reakcja na stare odcinki TEAM X
9:02
Marcin Dubiel
wyświetleń 395K
KUPUJĘ MU WSZYSTKO CO WYBIERZE NA ŚLEPO!
15:13
Marcysia Ryskala
wyświetleń 509K
Co ZNISZCZYŁO Nickelodeon?
9:35
Cyprian!
wyświetleń 41K
ITZY “LOCO” M/V
3:53
JYP Entertainment
wyświetleń 17M
SHEO KONTRA TEAM KALUCH 😮
26:55
Sheo
wyświetleń 127K
LISA - 'MONEY' EXCLUSIVE PERFORMANCE VIDEO
2:51